torsdag 28 april 2011

beroende av mobil

Igår strejkade min mobil av nå´n anledning. När jag ska ha koll på klockan kollar jag mobilen. Den funkade men gick några minuter efter fast den inte brukar göra det så jag missade tåget som jag var tvungen att hinna med. Jag skulle hem och skicka iväg sonen till tennis. Eftersom jag inte skulle hinna hem fick jag panik och började leta efter telefonkiosk. Det finns inte nuförtiden verkar det som. Så jag frågade ett par tjejer om jag fick ringa ett kort samtal. Dottern svarade att Marcus var hos en kompis. Panik igen då jag visste att det inte var så bra täckning i kompisens hus. Bad Madeleine ringa min man eftersom hon inte hade numret till extramobilen han har. Som tur var fick min man tag i Marcus så han kom iväg i tid.
Helt plötsligt började telefonen fungera igen senare.
Måste fixa nå´n reservplan för sån´t här.
Tur att det finns snälla folk som lånar ut mobilen och inte tror man ska sno den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar